Методична робота
Методична робота у дошкільному навчальному закладі
Удосконалення педагогічної майстерності – це передусім самоосвіта, особисті наші зусилля, спрямовані на підвищення власної культури праці і в першу чергу культури мислення. Без індивідуальної думки, без допитливого погляду на власну працю неможлива ніяка методична робота.
В.О. Сухомлинський
Методичною роботою закладу керують вихователі-методисти
Тракслер Сільвія Золтанівна та Підгорна Романа Віталіївна
(56 років педагогічного стажу) (8 років педагогічного стажу)
Методична робота в дошкільному закладі ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.
Методична робота закладу спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи: вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Напрямки методичної роботи:
•підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
• розвиток спеціальних умінь та навичок
Принципи методичної роботи:
•педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні;
• щоденна допомога;
•випереджувальний характер методичної роботи
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу
Групові:
- методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
- робота творчих груп;
- консультації
Індивідуальні:
-наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація
Для того, щоб вирішити складні завдання, що постають перед дошкільним закладом, методичний кабінет ретельно вивчає педагогічний колектив - що є основою створення структури методичної роботи з педагогічними кадрами. Методична робота в нашому дошкільному навчальному закладі є максимально гнучкою, а саме: сприяє розвитку творчості, ініціативи, підвищує якість освітнього процесу. Вирішення окреслених завдань здійснюється шляхом пошуку нового змісту, форм і методів роботи з педагогічним колективом.
В нашому закладі стимулювання творчого потенціалу базується на принципах методичної роботи:
- педагогічна співпраця з вихователем
- робота в режимі довіри, доброзичливості
- творча атмосфера , стимулювання творчої активності
- принцип допоміжне – регульованого контролю
- надання вихователеві права вибору
- системність методичних заходів
- принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні
- щоденна допомога
- випереджувальний характер методичної роботи.
В методичному кабінеті закладу створені умови для організації методичної роботи
Інформаційні матеріали:
- нормативні документи, інструктивно – методичні матеріали;
- матеріали з правової освіти;
- управління та контроль;
- ділові дані про педпрацівників ДНЗ;
- матеріали атестації педпрацівників;
- робота з батьками;
- матеріали участі ДНЗ в районних заходах;
- фото, відео – матеріали.