ЗДО №3, ДНЗ №3 ”Дзвіночок”, Хуст
Закарпатська область, Хустський район

Звіт

 

І. Аналіз результативності роботи ДНЗ за 2020-21н.р.

Заклад  дошкільної освіти №3 «Дзвіночок» у 2020/2021 навчальному році здійснював свою діяльність  відповідно   Конституції України, законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Конвенції про права дитини,  «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 №2628-ІІІ (із змінами), Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305, постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 86, інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році», наведених у додатку до листа Міністерства освіти і науки України від 30.07.2020 № 1/9-411, Плану роботи закладу на 2020/2021 навчальний рік, програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та «Дитина»

У 2020/2021 навчальному році заклад працював у 12-годинному режимі.

Структура закладу була наступна:

14 груп:

3 групи  для дітей  3-го року життя, №7, 8, 13 -  78 дітей;

4 групи  для дітей 4-го року життя,  №1, 4, 9, 14 -  89 дітей;

4 групи  для дітей 5-го року життя,  №3, 5, 11, 12 -  91 дітей;

3 груп для дітей 6-го року життя №2, 6, 10 - 90 дітей.

Всіх дітей в закладі станом на 01.06.2021р 348  дітей

 

В ЗДО працює творчий колектив в наступному складі:

 

Навчальний рік

Посада

 

За штатним розписом

Фактично

 

Відсоток

 

 

 

 

 

2020-2021 р.

завідувач

1

1

 

вихователь-методист

1,5

1,5

практичний психолог

1

1

музичний керівник

3,5

3,5

вихователь

28

28

Всього

35

35

100%

 

Характеристика кадрового забезпечення

Вимоги сьогодення потребують педагога-новатора, здатного вносити у власну діяльність прогресивні ідеї, запроваджуючи нововведення, вміло поєднувати традиційне з новим.

Вікові показники:

Освітні показники:

 

 

Дошкільний заклад забезпечений педагогічними кадрами згідно зі штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до правових норм, передбачених Колективною угодою. Впродовж останніх років простежується зростання якісного показника кадрового забезпечення в дошкільному закладі.

 

Кваліфікаційні категорії:

 

 

 

Прийом дітей до закладу здійснювався відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту»: протягом року, на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження, медичної довідки про стан здоров’я дитини, довідки дільничного лікаря про епідемічне оточення.

Запис дітей до закладу дошкільної освіти здійснювався через мережу Інтернет шляхом електронної реєстрації. Переведення дітей з однієї групи в другу або їх відрахування проводилось відповідно до нормативних вимог.

Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня у закладі дошкільної освіти проводиться оздоровлення дітей.  З липня по мірі вибуття дітей старших груп до школи здійснюється набір дітей в молодшу групу ЗДО.

Вся робота закладу дошкільної освіти була спрямована на виконання завдань річного плану роботи ЗДО на 2020/2021 н.р.

Аналіз методичної роботи

         Підвищення якості дошкільної освіти перебуває в прямій залежності від рівня професійної компетентності педагогічних кадрів. За сучасних умов реформування освіти радикально змінюється статус педагога, його освітні функції, відповідно змінюються вимоги рівня професіоналізму. На сьогодні ми відзначаємо затребуваність педагога творчого, компетентного, здатного до розвитку свого особистого потенціалу, і як показують останні події, є попит на сучасного,  ІКТ-компетентного педагога. Успіх роботи дошкільного закладу багато в чому залежить від того, як налаштована методична робота.

            Протягом навчального року методична робота в дошкільному навчальному закладі здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», “Про дошкільну освіту”, Положення “Про дошкільний навчальний заклад”, “Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності”, Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 року №930 зі змінами та доповненнями, річного плану роботи закладу.

     Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2020\2021 навчальному році та керуючись основними положеннями нормативних документів колектив дошкільного навчального закладу №3 «Дзвіночок» зосереджував в минулому навчальному році свою  увагу на пошуках оптимальних форм та методів навчання та виховання дітей, збереження та зміцнення їх фізичного й психічного здоров’я, створення необхідних передумов для досягнення кожним дошкільником реально можливого для нього в даний період рівня успішності, але не нижчого, ніж передбачено державними освітніми програмами, а також враховував, по можливості,  запити батьків і громади.

Виходячи із вище зазначеного,  педагогічний колектив закладу  ставив перед собою такі пріоритетні завдання:

  •       Забезпечити формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення багатофункціонального,варіативного, доступного ,безпечного предметно-просторового середовища,сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.
  •       Продовжувати розвивати основи патріотичної свідомості дошкільників з високими морально - духовними якостями, навичок культури спілкування,знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно-патріотичного виховання.
  •      Забезпечити сучасні належні умови для розвитку дітей з мовленнєвими порушеннями. Враховуючи їх індивідуальні особливості, ступінь і характер  мовленнєвих відхилень.

А також важливим завданням для усіх педагогів закладу цього навчального  року були: безпека дитини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях, використання ефективних методів і прийомів у формуванні навичок безпечної поведінки.

Основні зусилля методичної служби було зосереджено на створенні умов для підвищення рівня інноваційної культури педагогів, професійної компетентності молодих вихователів, та спрямовувались на вирішення наступних завдань:

  • забезпечення дієвого науково-методичного та психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу;
  • застосування диференційованого підходу до роботи з педагогами з різним рівнем професійної майстерності;
  • створення умов для реалізації сучасних інноваційних вимог дошкільної освіти: діагностика професійного рівня педагогів, стимулювання до професійного саморозвитку;
  • вивчення, узагальнення та популяризація кращого досвіду вихователів садка;

Структура методичної служби, побудована на аналізі кадрового складу педагогічного колективу закладу, дозволяє максимально використати їх сильні сторони та спрямувати роботу на підвищення професійного рівня.

 У 2020-2021 н.р. освітній процес у ДНЗ забезпечували 30 педагогів, з них   17 вихователі мають кваліфікаційну категорію – «Спеціаліст», 6 – «спеціаліст ІІ категорії»,  2  – «спеціаліст І категорії», 2 – «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання мають - 4 педагогів.

         Вся освітня  робота в дошкільному закладі «Дзвіночок»  проводилась згідно «Річного плану роботи ДНЗ»  і була спрямована  на розв’язання  зазначених основних  пріоритетних завдань. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження, а також на основі аналізу за минулий навчальний  рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року.

         Протягом 2020 – 2021 навчального року  в закладі проводилась система  заходів, спрямованих на  всебічне оцінювання педагогічної діяльності, ціленаправлене стимулювання  безперервного  підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, підвищення авторитету  та престижу.  Провідним таким заходом є атестація педагогічних працівників.  З метою росту професійної майстерності  та підвищення професійної компетентності в 2021 році чергову атестацію пройшли педагоги: Довганич Є.В., Іваняс Н.В., Помернюк В.В., Губаль С.І., Лойко, О.І.Пригара О.В.,Чорна Д.І.  Всі рішення атестаційна комісія приймала колегіально, відкрито, гуманно. Комісія  об’єктивно, та доброзичливо оцінювала педагогічну діяльність вихователів, що дало змогу,   за результатами атестації, збільшити кількість педагогів  з кваліфікаційною категорією «спеціаліст вищої  категорії» – Лойко О.І., «спеціаліст ІІ категорії» – Помернюк В.В., Іваняс Н.В., Пригара О.В., Довганич Є.В. Минулому навчальному році рада схвалила досвід роботи педагоги нашого закладу  Довганич Є.В.-  «Розвиток логіко – математичних понять в дошкільників» та Помернюк В.В..-  «Формування мовної компетентності дітей дошкільного віку» О.В.Пригара - «Використання   дидактичних ігор у вихованні звукової культури мовлення», Іваняс Н.В.- «Формування логіко математичних здібностей у дітей дошкільного віку» Педагоги  поглиблено вивчили обрані теми і захистили власний педагогічний досвід.   Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації при ЗІСПК, та методоб’єднань, участь у роботі творчих груп, самоосвіта. Слід відмітити, виконання перспективного плану підвищення курсової підготовки та  кваліфікації становить 100%, вчасно подаються заявки на проходження перепідготовки, доводиться до відома інформація про вебінари, семінари, тренінги.

        Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,  Статут дошкільного навчального закладу та Базовий компонентом дошкільної освіти України визначають педагогічну раду, як  найголовнішу форму роботи з педагогічними кадрами. Засідання педагогічної ради в закладі були підпорядковані пріоритетним завданням які поставили педагоги на навчальний рік.:

  1. Тематично – настановча.

 «Про підсумки діяльності дошкільного навчального закладу у 2020/2021н.р. та завдання педагогічного колективу щодо підвищення якості освітнього процесу у 2020/2021 н.р.»  .

 2.Іноваційне розвивальне предметне середовище: принципи, модель, акценти.

 3.Сучасні підходи щодо удосконалення культури українського мовлення дошкільників як основи формування національно-патріотичних почуттів

 4.Підсумкова педрада

 «Аналіз якості та результативності організації освітньої діяльності педагогічного  колективу ДНЗ у 2020/2021 н.р.» (травень 2021)

     Сьогодні суспільство висуває підвищені вимоги до педагогів освітніх закладі. Вихователі спільними зусиллями розробляли критерії якості дошкільної освіти, обговорили мотиватори та демотиватори педагогічних працівників.Обговорення  творчої самореалізації педагогів, як основи професіоналізму завершилося тренінговим заняттям. Слід відмітити, що форма проведення, змістове освітнє наповнення та вироблення подальшого алгоритму дій знайшли схвальні відгуки серед педагогів закладу. 

         Нажаль, в реалізацію річного плану роботи закладу довелося вносити корективи. З  березня 2021 ВООЗ оголосила пандемію корона вірусу і МОН України було запроваджено карантин на території всієї країни.  Обмежувальні заходи стосувалися  і проведення засідань педагогічних рад. Заплановане засідання педагогічної ради з питань мовного розвитку дітей не відбулося.   Цей пріоритетний напрямок роботи закладу реалізовувався через здійснення тематичної перевірки        щодо реалізації завдань освітньої лінії «Мовлення дитини», узагальнення матеріалів та рекомендацій у довідці тематичної перевірки та відповідному наказ  Але карантин вніс свої корективи в реалізацію даних завдань, не вдалося в повній мірі розглянути всі аспекти дошкільної лінгводидактики, тому доцільно залишити тему розвитку мови дошкільників в пріоритетах роботи закладу і на наступний навчальний рік. 

         Таким чином, на  педрадах розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний начальний рік і форми проведення педрад вибирались так, щоб забезпечити максимальну активність педагогів. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів. Слід відмітити що педагоги, які приймали активну участь у підготовці та роботі педагогічних рад ретельно вивчали заплановані питання, готували змістовні  виступи,     

   Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів занять та режимних моментів відповідно до поставлених завдань на навчальний рік.  Під час їх проведення були використані різноманітні інтерактивні форми та методи роботи мультимедійні презентації, авторські сценарії,  посібники та дидактичний матеріал, що сприяло розвитку творчої думки кожного педагога. Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно – динамічні заняття в залежності від освітніх ліній, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, дають відповіді на запитання, самостійно роблять висновки та узагальнення, висловлюють судження.

З метою якісного підвищення теоретичного рівня та вдосконалення фахової майстерності протягом навчального року було проведено колективні перегляди, які охопили різні види діяльності дошкільників. Під час колективного перегляду занять вихователі мали можливість обмінятися досвідом роботи. Відкритий перегляд заняття це як форма передачі педагогічного досвіду. Вдале заняття захоплює присутніх майстерністю того, хто його проводить, спонукає до пошуків, стимулює до творчості. З метою якісного підвищення теоретичного рівня та вдосконалення фахової майстерності протягом навчального року було проведено колективні перегляди, які охопили різні види діяльності дошкільників.  Вдало було розкрито тему на інтегрованих занять Химинець А.І., Бусол В.М.,   Довганич Є.В., Химинець В.В.

            Своїм практичним досвідом щодо формування сенсорно – пізнавального розвитку                                                                                                                                                                                                                                                                                        під час колективного перегляду поділилася вихователь молодшої групи Коробова В.М., яка провела заняття на тему «Сонечко, заглянуло у віконечко!» комплексне заняття математика+природа, під час якої діти показали високий рівень знань та ерудиці, вміння злагоджено працювати в колективі, слухати один одного.

            Пригара О.В. вихователь   ІІ молодшої групи № 4 цікаво провела  прогулянку під час якого діти з задоволенням  виконували завдання. В дітей є достатній рівень знань Вихователь вчить дітей бути обачними, бережно ставитись до свого життя та здоров’я, виховує  в малюків почуття відповідальності, бажання працювати в колективі.

            Особливо цікаво провели заняття з художньої літератури «Подорож по казках» вихователь середньої групи №12   Іваняс Н.В. та Помернюк В.І. провела заняття малювання використовуючи нетрадицінйц техніку малювання «Весняні квіти». Цікаво проведено заняття з мовленнєвого спілкування вихователь старшої групи №6 Куртяк Т.Ю. Яка поділилася  використання у мнемотехніки у роботі з дітьми. Вихователь старшої групи №2  Курта Н.В. цікаво провела заняття з фізичного виховання. З метою якісного підвищення теоретичного рівня та вдосконалення фахової майстерності протягом навчального року було проведено колективні перегляди, які охопили різні види діяльності дошкільників. Заняття, проведені педагогами, були змістовними, в них інтегрувались різні види діяльності, використовувались інноваційні технології. Вихователі в процесі проведення занять змінювали види діяльності вихованців, застосовували різні форми роботи, дотримувались єдності освітніх, розвивальних, виховних завдань, використовували прийоми заохочення, стимулювання, доцільний роздатковий та демонстраційний матеріал.

 Взаємовідвідування занять дає змогу вихователям порівняти свою діяльність з діяльністю колег, усвідомити недоліки у своїй роботі, знаходити нові ефективні методи та прийоми роботи з дітьми, сприяє набуттю нового педагогічного досвіду.

У дошкільному закладі продовжувалась робота щодо створення умов для самоосвіти педагогів, постійного росту їх професійної майстерності, вдосконалення педагогічних умінь і навичок. Цьому сприяло знайомство педагогів з новинками науково-методичної літератури, інноваціями в дошкільній освіті.

На сьогоднішній день актуальним залишається питання впровадження в роботу колективу ЗДО новітніх технологій навчання та виховання.

Впровадження інноваційних технологій не лише допомагає дітям краще оволодіти знаннями, але  сприяє розвитку особистісних задатків, креативного мислення у вихованці.

        Семінари-практикуми, що проводились в закладі,  сприяли підвищенню рівня та розширенню знань педагогів про нормативно-правові документи, які регламентують зміст дошкільної освіти, дали змогу різнобічно та поглиблено розглянути пріоритетні напрям  на   семінар «Використання інноваційних технологій в закладі дошкільної освіти». Метою даного семінару стало підвищення рівня проінформованості учасників освітнього процесу  щодо формування іноваційцних технологій у роботі з дошкільниками.  На  семінарі педагоги теоретично і на практиці отримали допомогу  у застосуванні нетрадиційних форм і методів для розвитку інтелекту дитини-дошкільника. Це дало можливість педагогам використовувати у своїй роботі з дітьми різноманітні нетрадиційні форми і методи для формування логіко-математичної  компетентності на високому методичному рівні.

У закладі протягом навчального року діяв проблемний теоретичний семінар «Використання коректурних таблиць у роботі з дітьми дошкільного віку» з метою розширення знань педагогів закладу про систематичну, планомірну, послідовну роботу з проблем. Даний вид методичної роботи дав можливість педагогам досягти належних результатів у роботі з формування у вихованців морально-етичної культури, морально-духовного розвитку та мовленнєвого розвитку.

      Згідно річного плану, в ДНЗ працювала творча група вихователів по темі «Формування соціальної компетентності особистості як засобу підвищення якості освітньої діяльності» У зв’язку з впроваджен метою роботи творчої групи стало створення навчально-методичного забезпечення виховного процесу. На протязі року члени творчої групи проводили для педагогів круглі столи, дискусії, консультації, тематичні виставки по даній темі, здійснювали підбірку теоретичних матеріалів та наочних посібників, спрямованих на реалізацію даної теми.

Традиційним стало проведення в садочку методичних годин. Саме вони дають можливість своєчасно вирішувати завдання, що виникають у процесі роботи. Протягом року в тематику методичних годин включались опрацювання нормативно-правових документів, огляд публікацій, науково-методичної літератури.

З метою визначення рівня знань педагогів з конкретних питань освітньо-виховної роботи з дошкільниками, спонукали до проведення діагностування, анкетування педагогічних кадрів. Це дало можливість визначити рівень знань педагогів з конкретних питань освітньо-виховної роботи та надати методичну допомогу у вирішенні проблемних питань і збагатити знання педагогів з питань, які потребували підвищеної уваги.

Індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами включали наставництво, консультування, взаємовідвідування занять, самоосвіту педагогів. Робота з молодими спеціалістами проводиться індивідуально та згідно з планом школи для молодих вихователів. У роботі школи молодого вихователя брали участь майже всі члени педагогічного колективу. Це стало своєрідним стимулом у підвищенні рівня професійної компетентності як молодих, так і досвідчених педагогів. Адже протягом навчального року на відкриті заходи, які організовували досвідчені вихователі запрошувати усіх слухачів школи. На роботу молодих педагогів позитивно вплинула відновлена система наставництва. Активними учасниками школи стали досвідчені педагоги , які ділилися досвідом роботи щодо проведення занять, режимних моментів, надавали рекомендації щодо використання інноваційних методів та прийомів в навчанні. Аналіз занять та режимних моментів показує позитивну динаміку щодо зростання педагогічної майстерності та рівня проведених занять молодими педагогами, це свідчить

Отже, в 2020/2021 навчальному році в дошкільному освітньому закладі проводилася планомірна, цілеспрямована, систематична робота з метою всебічного розвитку дошкільників на засадах особистісно-орієнтованого підходу, їх життєвої компетентності та індивідуальних здібностей, формування у дошкільників знань, умінь, навичок відповідно до їх вікових особливостей та вимог програми «Українське дошкілля», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція

Для збереження і зміцнення здоров`я  проводимо різноманітні «День  здоров`я»,де намагаємося навчити дітей свідомо дбати про своє здоров`я. Варто також зазначити що на постійному контролі трималися питаннявироблення у дітей умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій, формування основ безпечної поведінки на дорогах. ( тематичні тижні – «Тиждень безпеки», «Абетка дорожнього руху», «Права людини – очима дитини»). Протягом року велика увага приділялася формуванню в дітей дошкільного віку не лише знань, а й навичок безпечної поведінки в побуті, в довкіллі та в екстремальних ситуаціях.

В рамках Тижня відбулись такі заходи:

  • бесіда з вихованцями про небезпеку при пожежі, та причини її виникнення, про безпечну поведінку біля водойм, в лісі, в громадських місцях, на подвір’ї, бесіда «свої та чужі», відпочинок в зоопарку та інші;
  • різноманітні дидактичні ігри, рухливі ігри та естафети з дітьми для вивчення та закріплення навичок безпечної поведінки.

 В дошкільному закладі в рамках тижня благоустрою та до Дня довкілля працівниками, вихованцями та батьками було проведено роботу по благоустрою, озелененню території, квітників та майданчиків, спільно висаджено квіти, кущі, замінено пісок, підфарбовано обладнання на майданчиках

З метою оцінки організації навчально-виховного процесу в ДНЗ, аналізу досягнень та недоліків, їх причин  в дошкільному закладі у 2020/2021 н.р. було заплановано та проведено  тематичних вивчення: «Використання нноваційних технологій в роботі з дітьми з мовленнєвим порушенням», «Створення умов всебічного розвитку особистості та забезпечення інтелектуальних потреб дітей дошкільного віку шляхом оновлення розвивального середовищп». Зміст та матеріали даних вивчення узагальнені в довідці із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за необхідністю, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на  педагогічних радах закладу.

Визначені  наступні основні недоліки: недостатня кількість обладнання для організації праці дітей у природі;порушення у звуковимови дітей 3-го р.ж., недостатня увага до розвитку мовлення дітей поза заняттями; низька активність дітей при включенні в ігрову діяльність.

          З метою виправлення недоліків, планується провести консультації, щодо проведення загартовуючи заходів та фізкомплексів на прогулянках,   надати методичні рекомендації для вихователів та посилити контроль за виконанням заходів; провести заходи для вихователів в наступному навчальному році організувати конкурс на кращий куточок з народознавства; поповнити групи обладнанням для організації праці дітей у природі; активізувати роботу з дітьми 3-го р.ж. щодо розвитку їх артикуляційного апарату через використання різноманітних дидактичних ігор та вправ впродовж дня, стимулювати форми роботи щодо соціалізації дітей раннього віку, покращити рівень роботи щодо включення дітей до ігрової діяльності, організації художньо-мовленнєвої діяльності.

     Особливу увагу педагоги всіх вікових груп приділяли індивідуальній роботі, що сприяло подальшому розвитку дітей  та адаптації до шкільного навчання.Готовність дошкільника до навчання у школі – це важливий крок у доросле життя, і  від того, яким він буде, залежить здатність дитини адаптуватися до нових умов  і реалізувати власні потенційні можливості .

Вся атмосфера життя в старших групах просякнута підготовкою дітей до тих змін, які чекають на них попереду. Вихователі подбали про те, щоб організувати в групах предметно-розвивальне середовище, яке відповідає віку та інтересам дітей, обладнано  куточки школяра , для розвитку сюжетно-рольових ігор, створено спеціальні осередки: природознавчий, дитячого експериментування, розвивального навчання .  Діти випускники  мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослих, контролювати себе, оцінювати свої відповіді і відповіді однолітків.  Діти старших груп мають хороші знання для продовження навчання в школі. Інтегровані заняття в групі № 10 гр. № 2 № 6 свідчать  що діти до навчання в НУШ готові і мають належний потенціал знань умінь і навичок

Контрольне оцінювання якості освітнього процесу та досягнень дітей проводилось згідно рекомендацій нового Базового компоненту та рекомендацій науковців- оцінювалось не стільки успішність виконання дитиною ситуативних завдань, скільки продуктивність її життя в цілому, вкладені особисті зусилля, порівняння її з нею самою попередньою. Використовувались нові форми (з критеріями) оцінювання досягнень дітей. На протязі року значна увага приділялась формуванню дошкільної зрілості у старших дошкільників та готовності до шкільного навчання. Оцінювання стану дошкільної зрілості дітей 6-го року життя, зокрема - інтелектуальної готовності до школи  проводилось за допомогою тестів закритої та відкритої форм у відповідності до рекомендацій науковців. Вихователі старших груп Росоха С.І., Курта Н.В., Куртяк Т.Ю., Козак А.Я., Химинець А.І., Сливка А.В. забезпечили достатню інтелектуальну, мотиваційну, вольову, психологічну готовність, тобто достатній рівень сформованості дошкільної зрілості. Результати внутрішнього тестування (тести закритої форми) дітей старшого дошкільного віку та контрольних зрізів  показали такі рівні досягнень:

 

дітьми такі розділи: «Математичний розвиток», сенсорний розвиток, «Дитина в природному довкіллі», елементи грамоти,  культурно-гігієнічні навички;«Дитина в предметному довкіллі», «Мій рідний край», «Україна», охорона свого життя  і здоров`я та оточуючих. У більшості з дошкільників старших груп сформовані основи самозбереження та самозахисту. Проте, в дітей недостатньо сформовані контрольно-оціночні дії, не відповідає вимогам державного стандарту комунікативно-мовленнєва компетентність, рівень ігрових умінь та навичок, особливо вміння домовлятися. У більшості випускників дитячого садка не відповідають програмовим вимогам розвиток зв'язного мовлення (текст-опис складається з 5-6 речень замість 10-12), рівень комунікативних умінь- вести діалог на запропоновану дорослим тему, підтримувати розмову, давати власні коментарі, коментоване мовлення.

 Контрольні заняття  в групах молодшого та середнього дошкільного віку показали, що, в загальному, якість досягнень дітей та рівень засвоєння програмових вимог достатньо – середня: відповідає формуліровці чіткого визначення засвоєння дитиною змісту освітніх ліній за програмою розвитку «Українське довкілля»: знає, обізнана, розуміє, вміє, усвідомлює, здатна, дотримується, застосовує, виявляє ставлення, оцінює.

Достатній рівень компетенцій мають діти молодшої групи №9( вихователі  Коробова В.М. Бобик Я.Ю) №1 (вихователі Бусол В.М., Пацкан М.М.) №4 (Пригара О.В., Кукурудза А.Р.)  №14 (Довганич Є.В. Губаль С.В.) з таких освітніх ліній: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у світі культури» (образотворча компетенція, художньо-продуктивна діяльність), «Дитина у природному довкіллі», «Дитина в соціумі»(соціально-комунікативна компетенція), мінімальний -«Логіко-математичний розвиток». Необхідно приділити увагу батьків до змісту освітньої лінії «Особистість дитини», пунктів «Самоставлення, самосвідомість, особистісно-оцінна компетенція»; формуванню моделі поведінки, характерної для сталого розвитку держави.Потребують підсиленої уваги з боку педагогів освітні лінії (як зміст їх, так і результати освітньої роботи) «Мовлення дитини», «Дитина в соціумі», поведінкові норми в довкіллі.

Спрямованість вихователів середніх груп №5 (вихователів Лойко О.І., Михайльо Я.В.) №3 (вихователі Обручар Б.О., Баюр М.М.), №11 (вихователі Підгорна Р.В., Химинець В.В.), №12 (вихователі Помернюк В.В. Іваняс Н.В.) відповідно: як свідчать результати контрольних занять, зрізів, спостережень була направлена, в основному, на такі освітні лінії: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», особливо- «Логіко-математичний розвиток», «Дитина у природному довкіллі» (хоча потребує додаткової роботи влітку пункт «Природничо-екологічна компетенція»), «Особистість дитини»;

      у групах  №12, №11 посилена увага була приділена освітній лінії «Художня продуктивна діяльність» - саморегуляції, самостійності у виборі інструментів для діяльності, особистісно-ціннісній компетенції. Не повністю відповідають програмовим вимогам результати освітньої роботи з освітньої лінії «Дитина в соціумі» (направленість дій, поведінки, мислення на майбутнє, тобто на результативність своїх дій) та «Мовленнєвий розвиток»

Протягом навчального року недостатньо приділялось уваги формуванню ігрових умінь в дітей дошкільного віку: знизився рівень сюжетної гри, практично не проводились ігри-стратегії з метою формувань комунікативних навиків, уміння передбачати та планувати стратегію поведінки.

Рівень досягнень дітей раннього віку, в цілому, відповідає вимогам програми «Українське дошкілля». Адаптація проходила добре, більшість дітей та батьків уникли труднощів адаптаційного періоду. У групах створені належні умови для зміцнення та збереження здоров`я дітей, задоволенні потреб у спілкуванні, мовленнєвого спілкування, самостійності, виконання простих трудових доручень, підтримки пізнавальної активності. На кінець навчального року у більшості дітей, які відвідують дитячий садок з початку навчального року, сформовані культурно-гігієнічні навики відповідно до вимог програми .Задовільно засвоєний дітьми і розділ «Чарівні фарби і талановиті пальчики», хоча більшість з них віддають перевагу роботі з фарбами, а не з олівцями. Олівці вміють тримати правильно приблизно 40% дітей в кожній групі. Достатню увагу приділяла мовленнєвому розвитку дітей. Проте недостатньо уваги приділялось вихователями усіх груп дітей 3-го року життя ініціюванню ситуацій, в яких дитина могла б самостійно здійснити вибір і отримати схвалення від дорослого (наприклад, чим малювати, ліпити, гратися тощо), формуванню вміння контролювати себе і світ, розвитку пізнавальної активності та елементам пошуково-дослідницької діяльності.

Систематично і планомірно здійснювалась фізкультурно – оздоровча робота в дошкільному закладі. У режимі дня, витримані в часі і вимогах, доцільно по відношенню до дітей проводились щоденні заняття з фізкультури та ранкова гімнастика, спортивні розваги. Підбирали, планували та проводили заняття, вправляння в основних рухах відповідно до віку та індивідуальних особливостей конкретних дітей, до сезону, розваги - до проблем, над якими працює дитсад в конкретний час.

Систематично здійснювала медичний контроль за проведенням занять, оздоровчими заходами, фізичним навантаженням на дітей, рівнем культурно-гігієнічних навиків медсестра дитячого садка Бадікова Т.С.

Основні показники фізичного розвитку дітей дошкільного віку (засвоєння основних рухів) відповідають вимогам програмі «Українське долшкілля» але сформованість фізичних якостей – витривалість, сила, спритність, швидкість порівняно з минулими роками на нижчому рівні: багато дітей швидко втомлюється, навіть ті , що ходять у різні танцювально – спортивні гуртки, не мають достатньої гнучкості та спритності.

Згідно рекомендацій та плану проводились фізкультурно-оздоровчі прогулянки на вулиці, піші переходи, заняття у вигляді рухливих ігор.  Проте недостатньо вивчались та використовувались інноваційні оздоровчі технології всіма педагогами дошкільного закладу, нетрадиційне фізкультурне обладнання. 

На достатньому рівні музичний розвиток дошкільників. Музичні керівники Кіш М.Й. Оксентюк Л.М. у процесі музичного виховання забезпечували естетичні та освітні завдання, прагнули ознайомити дітей з різноманітними музичними творами, надати певних знань, умінь та навичок зі слухання музики, співів, музично – ритмічних рухів, виховати любов до музики, сформувати музичні здібності, використовували музичну діяльність як засіб укріплення психічного та фізичного здоров`я, для розвитку мовлення дитини, формування моральних цінностей та почуттів.

Музичні заняття проводились згідно плану та розкладу, що сприяло забезпеченню системи музичного розвитку дітей з усіх вікових груп. Свята та розваги  проводились протягом року в усіх вікових групах відповідно до рекомендацій програми та спільно з родиною. У них брали участь всі діти в тих чи інших номерах та виступах, отримували емоційне задоволення.

У цьому навчальному році достатньо уваги приділялося музичними керівниками формуванню в дошкільників внутрішніх моральних цінностей,національно-патріотичних почуттів та залученню дітей до системи цих цінностей засобами  різних заходів, організованих дитячим садком, зокрема проводилися такі заходи:  «Міжнародний  день  рідної мови», «Свято осені», «Святий  Миколай в гості завітай», «Свято Вишиванки», «Свято зустрічі  весни»,  тематично-літературні заняття, присвячені Дню соборності України. Підсумкове вивчення досягнень дітей, аналіз засвоєння дітьми знань, сформованості вмінь та навичок з музичного виховання, що закладені  показало,що, в цілому, фактичних відхилень умінь та навичок від вимог програми немає, а ось в знаннях – є: діти недостатньо ознайомлені з композиторами, як сучасними, так і класичними, недостатній рівень знань вести бесіду про музику(старший дошкільний вік) тощо. Переважаєвсе ж таки модель музичного виховання – концертно – показова, що не повністю забезпечує формування музичної культури та музичного виховання.

Колектив педагогів намагався працювати над облаштуванням розвивального середовища, орієнтуючись на освітню багатовекторність. В групах створено розвивальний простір відповідно до віку дітей, який гармонізує та інтимізує життя дитини та забезпечує розвиток, виховання і навчання, атмосферу, якнайсприятливішу для прогресивного розвитку свідомості та поведінки дошкільника, сприяє реалізації ним своїх потенційних можливостей, підживлює природні сили дитини. Але воно використовувалось лише для задоволення потреб дитини в грі, а самостійна освітня, дослідницько – навчальна діяльність залишалась поза увагою педагогів, так як середовище не було динамічним, не створювалось педагогом спеціально до освітньої діяльності (теми), яка проводилась в даний час. Спостерігалось невміння дитини використовувати власні здібності; недостатньо приділялось уваги формуванню в дошкільників практичного досвіду дій спілкування, самоконтролю в різних видах дитячої діяльності, раціональному поєднанню організованої та самостійної діяльності; в наявності невідповідність дитячої поведінки в природному оточенні екологічно-доцільним нормам.

Потребують змін і підходи по формуванню дошкільника як особистості, яка вільно і творчо застосовує засоби мови в різних ситуаціях буття.

Спостереження за діяльністю педагогів та їх діагностування, анкетування показало недостатню педагогічну зрілість у багатьох з них: незнання основ сучасної педагогічної та вікової психології, недостатнє орієнтування в сучасних тенденціях розвитку освіти, невміння створити інноваційне середовище, креативно змінювати освітній простір групи; відстежувати результати

         Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця дошкільних навчальних закладів з батьківською громадою, спрямована на підвищення психолого-педагогічної культури родин. Допомога дошкільного навчального закладу батькам вихованців з актуальних для родин питань розвитку, виховання та навчання дітей традиційно надається всіма педагогічними та медичними працівниками: керівником закладу, методистом, психологом, вихователями різних вікових груп, медичними сестрами, іншими спеціалістами дошкільного закладу у формі групових та індивідуальних, усних і письмових, на сайті закладу та телефонних консультацій, бесід під час відвідувань сімей, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у стінах дошкільного закладу тощо. Усі питання, які розв’язував колектив упродовж 2020-2021 навчального року, мали відображення у роботі з батьками.

         Традиційно з батьками проведено:  збори для батьків, які поступають у ДНЗ; засідання ради закладу; засідання піклувальної ради; групові збори, бесіди, консультації;  інструктажі при прийомі дітей; свята та розваги за участі батьків; виставки дитячих образотворчих робіт; конкурси, анкетування батьків. Для батьків поповнювалися інформаційні батьківські куточки, папки-пересувки, стенди з рекомендаціями спеціалістів, проводився соціально-педагогічний патронат сімей з дітьми дошкільного віку,  робота консультативного центру  для батьків  з підготовки дітей до школи, які не відвідують дошкільний заклад тощо. Певна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Особливого значення мали заходи:

         Відповідно до річного плану та організаційно педагогічної роботи , педагоги закладу використовували суспільні події для реалізації освітніх завдань. Стало традицією участь батьків з музичними номерами на освітніх заходах та святах,  що підвищують моральність та духовність стосовно сім’ї, гордість та піднесений настрій у вихованців нашого закладу. Завдяки співпраці з батьками досягнуто значних результатів у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку, вдосконаленні навчально-матеріальної бази. Проведення зазначених заходів допомогло педагогам на належному рівні працювати над вирішенням головних завдань річного плану роботи. Колектив закладу був згуртований, працьовитий, спроможний виконати будь-які поставлені перед ним завдання.

       Для батьків та старших дошкільників у роздягальнях груп педагогами  старших  груп  виготовлені  та розміщені ширми «Готуємо майбутнього першокласника» з рубриками:

  • Що таке «готовність до школи»?
  • Особиста готовність до школи
  • Інтелектуальна готовність дитини до школи
  • Вольова готовність дитини до школи
  • Режим майбутнього школяра
  • Як відповідати на дитячі запитання
  • Які ви батьки?
  • Поради батькам

         До уваги батьків вихователями закладу підготовлений Педагогічний порадник: «Як допомогти дитині успішно вчитись в школі», педагогами  старших  груп проведено бесіди  з батьками дітей старшого дошкільного віку за круглим столом «Чому важко першокласнику»

Освітня робота під час карантину.

                Вся робота дошкільного закладу під час карантину регламентувалась листом Міністерства освіти і науки від  березня 2021 року №1/9 – 219 «Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти в умовах карантину» та додатком до зазначеного листа, керувались  постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОУГО-19, спричиненої коронавірусом 8АІ18-СоУ-2”  абзацом другим пункту 3.2 розділу III Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 р. № 930, наказом Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 р. № 406 (із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 26 березня 2020 р. № 458).

          Перед педагогами нашого закладу постало багато питань щодо забезпечення освітнього процесу під час карантину. Слід зазначити, що заклади дошкільної освіти дуже рідко закриваються на карантин, тому напрацьованих порад , рекомендацій та досвіду досить не багато. У вирішенні цих питань в нагоді стали «Методичні акценти від проф. Катерини Крутій щодо організації дистантної освіти дошкільників». Ця інформація для тих, хто ще не розуміє чим може закінчиться неправильно організоване дистанційне навчання для здоров’я не тільки школярів, старших дошкільників, але й малюків – трирічок! Треба почати контролювати свою педагогічну завзятість у кількості матеріалів, які надсилаються дітям.

  На мою думку, яка потім була підтверджена висновками науковців, формат онлайн-занять не відповідає віковим особливостям дошкільнят. У більшості випадків наша педагогічна завзятість та методичний свербіж – «усе та відразу»  – більше заважає, ніж дає можливість отримати дитині інформацію. Як правило, це дві крайнощі: або аніматорство («а щоб дитині було не нудно та весело»), або менторство («треба навчати, розвивати, формувати та виховувати» і все це одночасно).       У класичному розумінні такий формат підходить тільки зі старшого дошкільного віку і то у форматі – онлайн зустрічі .  У вільному режимі таких зустрічей діти переходять від статусу «глядач»  і «споживач» до значно ціннішого – «учасник освітнього процесу». Бажано активно підключати ще одного учасника освітнього процесу – батьків. Я повністю погоджують з позицією МОН України щодо  рекомендації  готувати матеріали для роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня та освітньої діяльності дітей) та підтримувати зв’язок із батьками, допомогти їм організувати найкращий «садочок» у себе вдома.

       В цілому, аналізуючи результати методичної роботи з педагогічними кадрами за 2020 – 2021 навчальний рік слід задовільно оцінити роботу педагогічного колективу загалом, і методичного кабінету зокрема.  Але є ряд питань, які потребують удосконалення та оновлених підходів до їх реалізаці.ї

 РЕКОМЕНДОВАНО:

1.Вихователям:

1.1. Неухильно дотримуватись вимог  методично-інструктивного листа МОН України від  «Про планування освітнього процесу  в дошкільних навчальних закладах»;

Термін: з 27.05.2021  та постійно 

1.2.Забезпечити виконання усіх розділів  програми «Українське дошкілля»,  враховуючи  результати контрольних зрізів;

Термін: 31.05.2021 р.

1.3. Використовувати  інноваційні технології щодо  мовленнєвого розвитку дітей;

Термін: з 24.05.2021  та постійно

1.4. Вчити дітей користуватися засобами інтонаційної виразності мовлення

       ( тон, темп, сила   голосу);         

Термін: з 24.05.2021 та постійно 

1.5. Дотримуватись  структури та методики проведення занять з усіх розділів програми;

Термін: з 24.05.2021 та постійно 

1.6. Надавати перевагу індивідуальним формам роботи з дітьми, які мають низький рівень засвоєння вимог програми, розвитку психічних процесів та  не систематично  відвідують ДНЗ;

Термін: з 24.05.2021 та постійно 

1.7. Здійснювати диференційований підхід за рівнем розвитку дітей при підборі завдань.

 Термін: з 24.05.2021 та постійно 

1.8.Планувати та  проводити групову та індивідуальну  роботу зі звукової культури мовлення;

Термін: з 24.05.2021 та постійно 

2. Молодим вихователям:

2.1. До плану роботи з самоосвіти включити  опрацювання методичних рекомендацій  з усіх розділів програми з метою удосконалення  знань щодо форм , змісту та методів  навчально-виховної роботи  з дошкільниками;

Термін: до 01.09.2021 р. та постійно

2.2. Використовувати в роботі з дітьми інтерактивні, інноваційні технології, передовий  досвід  педагогічних працівників ДНЗ .

Термін: з 24.05.2021  та постійно 

2.3. Зобов’язати бути присутніми на всіх відкритих переглядах роботи вихователя з дітьми, всіх методичних  заходах, що проводяться в закладі  .

Термін: згідно річного та місячного плану роботи ДНЗ

3. Вихователю   старшої групи   Химинець А.І.

3.1. Проводити системну роботу математики відповідно до вимог програми «Українську дошкілля»

Термін: з 24.05.2021  та постійно 

3.2.Вчити дітей розв’язувати задачі на додавання і віднімання ,визначити склад числа.

Термін: з 24.05.2021 та постійно 

3.3. Опрацювати методику  проведення занять з математики .

Термін: до 31.05.2021

3.4. Забезпечити якісну різнобічну  підготовку дітей до школи.

Термін: до 31.05.2021

 

Стан здоров’я та фізичний розвиток дітей

Медичне обслуговування дітей в ДНЗ здійснюється згідно з наказом МОЗ та МОН України №432/496 від 30.08.2005р. «Про удосконалення медичного обслуговування дітей в ДНЗ», Положенням про медичний кабінет ДНЗ, Положенням про ізолятор ДНЗ, Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб №1645-111 від 06.04.2000, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку медичного обслуговування дітей в ДНЗ» №826 від 14.06.2002р., Порядку медичного обслуговування дітей в ДНЗ. Медичні послуги для вихованців дошкільного закладу здійснюється сестрою медичною старшою Симчера Л.І., яка має  тридцяти річний стаж роботи на цій посаді, що сприяє кращому медичному обслуговуванню дітей. Безумовно, щаслива дитина – це здорова дитина. Тому вся робота була спрямована на охорону життя та здоров’я дітей. Адміністрацією ЗДО створено всі належні умови для медичного обслуговування дітей в закладі. Медичний кабінет оснащено відповідно до «Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу» затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 53 432/496 та нормативних вимог. Для надання першої медичної допомоги дітям медичний кабінет укомплектовано на 97% медичним обладнанням та медичними ліками. Строки придатності кожного медичного препарату систематично перевіряються. Якщо терміни придатності препаратів добігають до кінця їх негайно видаляють з аптечки, та списують з обліку, натомість замінюють на нові препарати.

Освітній процес направлено на валеологічну спрямованість, використовувались здоров’язберігаючі, здоров’я формуючі технології. Постійно велась робота з формування правильної постави, профілактики плоскостопості. Дієвого значення для збереження здоров’я вихованців та профілактики різного роду захворювань в закладі набуває наявність кварцової лампи. Яка знижує рівень розповсюдження інфекційних захворювань та доповнює обов’язкове дотримання правил по влаштуванню та утриманню приміщень.. Отже пріоритетним завданням педагогічного колективу ЗДО та медичної сестри на 2020-2021 н.р. було і залишається  зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного використання різноманітних здоров’язберігаючих технологій, активних форм і методів формування здоров’язберігаючої компетентності дошкільників. Дана задача вирішувалась через організацію різноманітних форм роботи з дітьми, батьками з питань щодо виховання у дітей дбайливого ставлення до власного здоров’я, впроваджуючи інтеграційні методи оздоровлення. Дошкільний заклад має медичний кабінет, маніпуляційний кабінет, ізолятор для  дітей з інфекційними захворюваннями. Їх обладнання відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечуэ медична сестра Бадікова Т.С.

У кожній віковій групі, за результатами антропометричних вимірювань, наявний  листок здоров’я вихованців, згідно з яким  проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

За навчальний  2020-2021 рік були спалахи ГРВІ, ГРЗ в осінній та зимовий періоди. Відсоток цих захворювань не перевищував критичних меж. Аналіз захворюванності серед дітей за ІІ квартал 2021 рік показав що вона складає - 242 дітоднів.в дошк. – 158, в яслах – 84. Усього захворювань  за ІІ квартал 2021 року – 37 випадків. Ясла – 14, дошк. – 23. Захворювань на  COVID -19 у дітей не було. Кількість працівників, захворівших на COVID 19 - становить 5 чоловік. Постійно проводилася роз’яснювальна робота з батьками й робітниками закладу та генеральне прибирання з використанням деззасобів для профілактики ГРВІ, ГРЗ, COVID -19  та інших інфекційних захворювань.

Але, у зв’язку з всесвітнім спалахом на COVID -19, заклад було зачинено на карантин з 12.03.2020року по 06.08.20 року. а з 06.08.2020 року заклад працює в умовах адаптивного карантину з дотриманням всіх правил і вимог головного державного санітарного лікаря та МОЗ України.

За період вересень-березень 2020-2021 навчального року середнє відвідування дітьми дошкільного навчального закладу склало 46%.

Харчування дітей протягом навчального року відповідало встановленим санітарно-гігієнічним нормам.

Вартість харчування на одну дитину становить 21,60 грн. Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів. На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування.

За ІІ квартал 2021 р. відсоток виконання харчування склав 93%.

Але все ж таки із-за  несвоєчасного постачання продуктів (с початку навчального року було заключено нові договори та тендери, змінився постачальник) норми не 100%.  Приклад виконання норм харчування: м’ясо 96%,риба-30%, яйця - 114%, масло вершк.- 121%, олія-121%, борошно - 94%,овочі – 87%, картопля -82%, фрукти – 119%, соки – 0%,молоко -66%, сир тверд. -91%, сир кислом. – 0%, сметана – 75%.

Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при завідувачеві, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.

Проводилась роз’яснювальна робота з батьками та співробітниками щодо профілактики ГРВІ, Грипу, кору, COVID-19 та ін. інфекційних захворювань. Була надана інформація у вигляді буклетів, санбюлетенів, доповідей на батьківських зборах та дистанційно через засоби Інтернет-ресурсів під час карантину.

Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей. Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (загартування повітрям і водою, використання фруктів (цитрусових), часнику, цибулі), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.

Систематично директор та старша медична сестра контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, кварцування, рухового режиму, санітарний стан, та виконання протиепідемічних заходів щодо профілактики на COVID-19 ( температурний скринінг, дезинфекція приміщень ЗДО, дотримання маскового режиму, дотримання карантинного режиму),  що теж відіграє невід’ємну роль у збереженні здоров’я вихованців. Вся обов’язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою. Також сестрою медичною закладу, постійно проводиться санітарно-просвітницька робота з батьками, працівниками та дітьми, щодо попередження різних видів захворювання та  проходження медичного огляду працівниками ЗДО. Працівники  закладу двічі на рік, згідно графіку, проходять обов’язковий медичний огляд. Адміністрація контролює дотримання термінів проходження медичних оглядів працюючими.

Відповідно до постанови КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування в закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24.03.2021 № 305 з метою запровадження системи НАССР адміністрацією ЗДО проведено наступну роботу :

– створено робочу групу НАССР, до складу якої входять старша медична сестра, завгосп, комірник, головний бухгалтер, шеф-кухар;

– проведено опис продуктів, з яких готуються страви та опис готових страв;

– складено блоки-схеми виробничих процесів, в яких визначено всі етапи виробничого процесу на харчоблоці ЗДО;

– зробили чіткий аналіз небезпечних чинників;

– провели розподіл страв на групи з метою визначення критичних точок контролю;

– складали перспективне меню, враховуючи побажання батьків;

– завели відповідну документацію.

Але разом з цим за 2020-2021 н.р. було закладено максимум зусиль для якісного збалансованого харчування дітей. Діти отримували свіжі фрукти

В групах створені  сприятливі умови для харчування дітей, а саме: замінено посуд на новий з сертифікатами якості, в наявності миючі та дезінфікуючі засоби, серветки. Харчоблок забезпечений повністю працівниками з відповідною освітою та високим кваліфікаційним рівнем.

Режим харчування дітей відповідає режиму роботи закладу, графік видачі їжі затверджений.

Станом на 25.05.2021 в закладі виховується 38 дітей з багатодітних родин для яких впродовж року було організовано 50 % оплати за харчування, батькам вихованців,  як дитині з сім’ї учасників АТО-5, безоплатно – 53дітей

З боку адміністрації закладу дошкільної освіти здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил, про що свідчать записи в щоденниках контролю. Глибокий аналіз роботи був сприятливим для прийняття управлінських рішень.

Щодо формування культурно-гігієнічних навичок у дітей під час приймання їжі – питання було під постійним контролем адміністрації, навички сформовані відповідно до віку та індивідуальних особливостей дітей.

В  закладі забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Відповідно до чинного законодавства. Не допускаються до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.

Щороку в закладі проводяться Тижні  безпеки життєдіяльності дитини.

Адміністрація закладу вжила заходів щодо обмеження доступу сторонніх осіб до закладу.   Результати перевірки знань з питань охорони праці оформлені протокольно. За висновками перевірки знань встановлено що весь педагогічний та технічний склад працівників володіють знаннями з охорони праці в повній мірі. Повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей в ЗДО, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги – все це в купі дає вагомий результат щодо організації безпеки життєдіяльності всіх здобувачів освіти та працівників ЗДО. Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму спрямована на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.  Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Впродовж 2020-2021 н.р. було оновлено плани та схеми евакуації дітей та дорослих на випадок пожежі, за звітний період було перезаряджене 9 вогнегасників.  На евакуаційних виходах з будівлі на І та ІІ поверсі, постійно працюють світильники «ВИХІД» які завжди у включеному стані. Приміщення ЗДО №3забезпечено первинною системою оповіщення від пожеж – датчики диму. Будівля ЗДО забезпечена блисковкозахистом. Заклад забезпечено, у повній комплектації пожежний щит, ящик для піску на випадок гасіння пожежі. Річним планом ЗДО сплановано: тижні з безпеки життєдіяльності (листопад, квітень), тренінгові навчання – евакуація, контроль за станом протипожежного режиму та станом евакуаційних виходів. В закладі, на стінах коридору, завжди можливо спостерігати агітаційні плакати з охорони праці, Цивільного захисту населення та пожежної безпеки. В 2020 році пройшли навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки та цивільного захисту: – 4 працівники адміністрації ЗДО № 3 пройшли навчання та перевірку знань за програмою «Навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій». Стан дитячого травматизму Протягом 2020-2021 н.р. не було зафіксовано  випадку дитячого травматизму,

Діяльність адміністрації з питань управління. У 2020-2021 н.р. розпочалась розбудова системи внутрішньої системи якості освіти в ЗДО.

В ЗДО №3 складено та затверджено Положення про систему внутрішньої системи якості освіти в ЗДО №3, яке містить чіткий алгоритм дій розробки стратегії. В закладі існує робоча група, яка розробляє стратегію розбудови системи для забезпечення функціонування всіх компонентів даної системи якості освіти.

Контроль. Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на інформування про стан об’єкта. Саме з цією метою діяльність адміністрації була злагодженою, систематичною, цілеспрямованою, що своєчасно давало можливість запобігати негативним результатам в роботі. Основною умовою організації контролю є його інтеграція та плановість. Основним змістом контролю було відстеження роботи працівників у організації та  проведенні освітньої, фізкультурно-оздоровчої , санітарно-технічної роботи в період карантину.

Медична сестра щоденно  контролювала санітарний стан в закладі, наявність у дітей довідок про стан здоров’я, своєчасне проходження  медоглядів працівниками, дотримання режиму дня – чим забезпечувала якісне медичне обслуговування. Щоденно вихователі груп робили температурний скриніг дітей 3 рази в день, а медсестра – всім працівникам ЗДО.

Акцентуючи увагу на роботу закладу в умовах карантину, та ускладненої епідеміологічної ситуації з причини розповсюдження корона вірусної хвороби на COVID-19, всі заплановані заходи відбувались в онлайн-режимі на дистанційній платформі ZOOM. В усіх групах, на сьогоденні, утворені групи «вайбер» для батьків, де педагог має прямий зв’язок у спілкуванні та вирішенні нагальних потреб. Одна зі складових нашої роботи – це сумісна праця з благоустрою території та партнерство в покращені матеріально-технічної бази закладу.

За звітній період 2020-2021, в період зафіксовано 41 звернення громадян, а саме:

– З питань працевлаштування -12 осіб.

– Батьки дітей з приводу переводу та влаштування дітей до ЗДО – 64 осіб.

– Відрахування дітей з ЗДО – 8.

– З приводу надання довідок – 4.

– Батьки дітей з особливими потребами – 1 особа.

Всі звернення були прийняти у письмову виді та телефонних дзвінках Відповіді на звернення громадян були обґрунтовані та надані своєчасно. Звернення громадян здійснювалось як за графіком прийому громадян так і поза нього, бо в умовах карантину, вхід до закладу стороннім особам заборонений. Всі звернення розглядаються вчасно відповідно до встановленого законодавством терміну. Адміністрація закладу 1 раз в півріччя проводить узагальнення звернень громадян. Питання щодо звернень громадян розглядались на виробничій нараді.

Адміністративно-господарська робота

Вся адміністративно-господарська  робота була побудована на створенні відповідних, безпечних умов для виховання,навчання та розвитку дітей. В період карантину на COVID-19 з дотриманням правил та умов діяльності ЗДО.

Впродовж 9 місяців виконано наступні роботи:

  1. Всі групи та майданчики готові до літнього оздоровлення:

– облаштовано та пофарбовано  ігрові споруди;

–  оновлено великий ігровий матеріал;

Завезено пісок;

– в групах облаштовано ігрові зони.

  1. Створено групові Вайбер-групи для спілкування з батьками.
  2. Оновлено зелену зону, подвір’я квітами, хвойними насадженнями.
  3. Закуплено шланги для поливання майданчиків, клумб.
  4. Придбано та облаштовано у куточку лісу ігрову споруду.

     6. Впродовж року проводилась закупка миючих засобів, дезинфекторів, медичного інвентаря, іграшок.  Дану інформацію можна переглядати на Сайті ЗДО на «Для вас батьки» «Сторінка батьківського комітету».

  1. Проведено профілактичний ремонт кухні та інвентаря, забезпечено всім необхідним.
  2. Заклад повністю забезпечений м’яким та твердим інвентарем, посудом, миючими засобами, медикаментами.

 

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Головна наша професійна турбота полягає у тому, щоб суспільство перейнялося розумінням значущості дошкільного дитинства в житті людини і не поспішало його скоротити, зробити все, щоб дитячий садок, залишаючись потрібним, був ще й доступним кожній сім’ї. Зробити садочок добрим, радісним, корисним для малюків – наша спільна турбота. Якщо відбудуться кардинальні зміни в свідомості тих, від кого багато що залежить – буде чудово!

Таким чином, аналіз роботи ДНЗ за навчальний рік показав, що обрані форми і методи, об`єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадрами та досягнення дітей. Річний план за минулий навчальний рік виконано.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Дзвіночок" наш садочок звуть,

Дзвенить тут сміх дитячий!

З любовю кожного тут ждуть.

У нас ніхто не плаче.

?????????¶?µ?µ ???·???±???°?¶?µ?????µ

Логін: *

Пароль: *